Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2008

Πορεία «ενέργειας» για τη σωτηρία του Κορινθιακού







Με δύο αυτοκινητοπομπές από την Στερεά Ελλάδα και από την Πελοπόννησο, ομάδες πολιτών με μαύρες σημαίες περάσαμε από τα χωριά και τις πόλεις γύρω από τον Κορινθιακό και καταλήξαμε στο Ρίο.
Στόχος μας να διαδηλώσουμε την απόφαση μας να προστατέψουμε τον Κορινθιακό από τις ασύδοτες δραστηριότητες. Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας και σχημάτισαν ανθρώπινη αλυσίδα πάνω στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Αναρτήσαμε πανό, που το μισό μεταφέρθηκε από την πλευρά της Πελοποννήσου και το άλλο μισό από την Στερεά Ελλάδα. Αποκλείσαμε συμβολικά τη γέφυρα, για περίπου μισή ώρα και στη συνέχεια αποχωρήσαμε με την υπόσχεση να συνεχίσουμε τους κοινούς αγώνες.
Την κινητοποίηση μας στηρίζουν επίσης οικολογικές οργανώσεις, όπως η Greenpeace, η WWF Ελλάς και η Μεσόγειος SOS, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Οικολόγοι Πράσινοι,Αντιεξουσιαστικές οργανώσεις, και ο Σύνδεσμος 33 Δήμων του Κορινθιακού.
Στη συγκέντρωση διαβάστηκε μήνυμα για την "πορεία ενέργειας" από τον Ευρωπαίο Επίτροπο για το Περιβάλλον, Σταύρο Δήμα, που υπογράμμισε ότι οι πολίτες πρέπει ν' αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο για τη διαφύλαξη της φύσης και του περιβάλλοντος. Αλλά και ότι η πολιτεία οφείλει να λαμβάνει υπ' όψη την έκφραση της κοινής γνώμης και των κατοίκων της περιοχής, που τελικά είναι εκείνοι που θα υποστούν ή υφίστανται ήδη τις συνέπειες από τη εγκατάσταση ρυπογόνων βιομηχανιών.

3 σχόλια:

rosotron είπε...

Πήγε όντως πολύ καλά και η πορεία μέχρι το Aντίρριο και ο (πραγματικός και καθόλου συμβολικός) αποκλεισμός της γέφυρας με στόχο του να δημιουργήσουμε είδηση, πραγματικό ζήτημα και όχι ν’ αποτελέσουμε το θέμα μιας πεντάλεπτης κάλυψης από τον ΣKAI. Φυσικά και ο σκοπός μας δεν ήταν να τιμωρήσουμε τους διερχόμενους, αλλά, είναι παγκοίνως γνωστό, χρόνια τώρα, ότι καμιά κινηματική δράση (είτε του εργατικού είτε του οικολογικού κινήματος) δεν έχει πιθανότητες αποτελεσματικότητας αν κινείται εντός του πλαισίου της νομιμοφροσύνης και της νοικοκυρίστικης λογικής του «να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος». Eξάλλου, δεν ήταν λίγοι οι περίφημοι διερχόμενοι που δείξαν όχι απλά κατανόηση αλλά και αλληλεγγύη στον αγώνα μας. Άλλωστε και στη Συμπαράταξη είχαμε συμφωνήσει ότι ο τελικός στόχος θα ήταν ο αποκλεισμός της γέφυρας. Ωστόσο, βρέθηκαν διάφοροι από το Συντονιστικό (από κάτω απ’ τ’ αυλάκι) που αναφωνούσαν ότι δεν πρέπει να την κλείσουμε γιατί η αρχική συμφωνία δεν ήταν αυτή. Παραθέτω και σχετικό link από το patranews.gr που το επιβεβαιώνει http://www.patranews.gr/news.asp?ID=8560 “Παρά το γεγονός ότι είχαμε μείνει με την εντύπωση ότι θα τηρηθούν τα συμφωνημένα, δεν συνέβη κάτι τέτοιο, όχι εξαιτίας του Συντονιστικού βέβαια, αλλά μιας μειοψηφίας ανεύθυνων ανθρώπων. Το κλείσιμο της Γέφυρας, ενός κλειστού αυτοκινητοδρόμου, ενέχει πάρα πολλούς κινδύνους. Κύριο μέλημά μας ήταν να γίνει η κινητοποίηση υπό ασφαλείς συνθήκες, κάτι που δεν έγινε.”, δήλωσε, εμφανώς δυσαρεστημένος από την εξέλιξη, ο εκπρόσωπος της Γέφυρα Α.Ε., Γιάννης Φρέρης. Είναι χαρακτηριστικό πως το Συντονιστικό είχε όντως συμφωνήσει να μην επεκταθεί η κινητοποίηση στον αυτοκινητόδρομο της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και εξ αρχής ζήτησε συγγνώμη από τους οδηγούς και τους υπευθύνους της Γέφυρας για το συμβάν, τονίζοντας όμως πως σε αυτές τις περιπτώσεις το πλήθος είναι δύσκολο να ελεγχθεί.

Aλήθεια, τι είχε συμφωνηθεί; Δεν είχε γίνει σαφές στο συντονιστικό ότι θα προχωρήσουμε στον αποκλεισμό της γέφυρας; Ή μήπως πίστευαν κάποιοι ότι θα πηγαίναμε 5 ώρες διαδρομή για να κάνουμε απλά μια «ανθρώπινη αλυσίδα» και να μας απαθανατίσει ο ΣΚΑΙ; Πραγματικά, θα ήθελα κάποιες απαντήσεις, γιατί από αυτό θα εξαρτηθεί η αποτελεσματικότητα της παραπέρα δράσης μας.
Eπί της ουσίας, είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι μπορούμε να εμποδίσουμε καπιταλιστικούς κολοσσούς να ολοκληρώσουν τα ρυπογόνα τους σχέδια για εγκατάσταση ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων φυσικού αερίου και λιθάνθρακα, αιολικών πάρκων σε δασικές εκτάσεις, λιμανιών και αυτοκινητόδρομων για τα εμπορεύματά τους με ήπιες και ειρηνικές δράσεις; Η έγκριση του Χωροταξικού του Σουφλιά δεν αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι ο αντίπαλος είναι αποφασισμένος να πραγματοποιήσει τους σχεδιασμούς του;
Πέρα από τη μορφή της δράσης μας μπαίνουν και κάποια άλλα ζητήματα σχετικά με το ίδιο το περιεχόμενο. Έχω την αίσθηση ότι η κινητοποίηση, με τον τρόπο που καλύφτηκε από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, έδωσε υπερβολικά δυσανάλογη έμφαση στην εναντίωση στα εργοστάσια λιθάνθρακα, παραμερίζοντας τον τρόπο που θέτουμε τα ζητήματα συνολικά: μιλάμε για μετατροπή της Βοιωτίας και των όμορων περιοχών σε βιομηχανικές χαβούζες, είτε αναφερόμαστε στη χρόνια τοξίνωση των Οινοφύτων και της Αντίκυρας είτε σ’ αυτό που θα γίνει αλλού (Θίσβη) με εργοστάσια φυσικού αερίου, αιολοικά πάρκα, λιμάνια κλπ. Υπάρχει μ’ άλλα λόγια ο κίνδυνος να επισκιαστεί η συνολική εναντίωσή μας σ’ αυτού του είδους ανάπτυξη και να πρυτανεύσει η λογική του μη χείρον βέλτιστον. (Να δεχτούμε πχ τα εργοστάσια με το «καθαρό» φυσικό αέριο και τις ανεμογεννήτριες, προκειμένου να μην υποστούμε το λιθάνθρακα)
Θα πρέπει όλα αυτά να συζητηθούν άμεσα για να καθορίσουμε την παραπέρα πορεία μας, ειδικά τώρα, που όπως έδειξε η κινητοποίηση στη γέφυρα, έχει μπει περισσότερος και δυναμικότερος κόσμος στο κίνημα.

Μία από το «ανεξέλεγκτο πλήθος»

Ανώνυμος είπε...

Για να ξεκινήσω απο το τέλος, η έμφαση που δόθηκε στο θέμα του λιθάνθρακα, αφορούσε όπως αναφέρεις τον τρόπο που καλύφθηκε απο τον τύπο και όχι τα υλικά που μοιράζαμε και την ενημέρωση που έγινε τουλάχιστον απο την πλευρά της Συμπαράταξης. Το θέμα του λιθάνθρακα απασχολεί και τον Αστακό, έχει και ιδιαίτερη βαρύτητα ώς προς τις επιτώσεις, οπότε είναι ίσως φυσιολογικό ο κόσμος να ανησυχεί περισσότερο και τα ΜΜΕ να το προβάλλουν. Όσο αφορά τώρα τη μορφή των κινητοποιήσεων φαντάζομαι ότι αυτό κρίνεται κατά περίπτωση. Άλλη μορφή έχει προφανώς μια κινητοποίηση που πάει να εμποδίσει ή να επιβάλλει δυναμικά κάτι (όπως πχ. το ρίξιμο του ανεμομετρητή) και άλλη μια κινητοποίηση ευαισθητοποίησης όπως αυτή στη γέφυρα. Για να μην μπερδευόμαστε όντως εμείς είχαμε συζητήσει να κλείσουμε τη γέφυρα και το κάναμε όπως το είχαμε κάνει και στα Οινόφυτα παρά το γεγονός ότι και κεί δεν ήθελαν όλοι οι συμμετέχοντες (το ότι την κλείσαμε πραγματικά δεν αντιβαίνει στο συμβολικό χαρακτήρα της ενέργειας, αφού στόχος μας δεν ήταν η διακοπή της κυκλοφορίας αλλά η ενημέρωση του κόσμου)

Ανώνυμος είπε...

επειδή ξέχασα το χαιρετισμό στην αρχή, γειά σου rosotron!