Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Δρόμος απο κατάλοιπα βωξίτη στη Βοιωτία

Απο την Εφημερίδα το ΕΘΝΟΣ η είδηση και μένει να επιβεβαιωθεί:

Αξιοποίηση των βιομηχανικών υποπροϊόντων στις κατασκευές: ένας δρόμος φτιαγμένος από κατάλοιπα βωξίτη με μήκος 11 χιλιόμετρα, ο οποίος θα αρχίσει να κατασκευάζεται το καλοκαίρι στη Βοιωτία. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το Εργαστήριο Οδοποιίας του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Ο καθηγητής του εργαστηρίου Τάσος Μουρατίδης λέει ότι τα κατάλοιπα του βωξίτη είναι ιδανικά για την κατασκευή του δρόμου, όπως αποδείχτηκε και από τον πειραματικό χωματόδρομο που κατασκευάστηκε και δοκιμάστηκε στη Βοιωτία επί μία πενταετία. «Φτιάξαμε ένα επίχωμα μήκους 100 μέτρων. Το 1/3 από αυτά ήταν μια συμβατική κατασκευή. Το άλλο 1/3 κατασκευάστηκε από χώμα και κατάλοιπα βωξίτη, ενώ το τελευταίο 1/3 μόνο από κατάλοιπα βωξίτη. Κατά τη διάρκεια του πειράματος πέρασαν από τον δρόμο αυτό εκατοντάδες οχήματα και διαπιστώσαμε ότι η συμπεριφορά του 1/3 που ήταν κατασκευασμένος από κατάλοιπα βωξίτη ήταν άριστη».
Τα βιομηχανικά υποπροϊόντα της Ελλάδας που μπορούν να αξιοποιηθούν σε εφαρμογές, όπως σε κατασκευές δρόμων και υποδομών, είναι η ιπτάμενη τέφρα που παράγεται από τα εργοστάσια της ΔΕΗ, η σκωρία που παράγεται από τις χαλυβουργικές και τα κατάλοιπα βωξίτη από την Αλουμίνιο της Ελλάδος (από TVXS). Το Εργαστήριο Οδοποιίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί εδώ και χρόνια πειράματα για την αξιοποίηση των βιομηχανικών υποπροϊόντων. Διαβάστε όλο το άρθρο

Στην φωτογραφία: Η περιοχή της Βοιωτίας όπου θα κατασκευαστούν τα 11 χλμ. δρόμου με κατάλοιπα βωξίτη κατά το ΕΘΝΟΣ

Σχόλιο: απο την άποψη της σταθερότητας μπορεί να αποδειχτούν κατάλληλα. Έχει όμως ερευνηθεί αν τα κατάλοιπα βωξίτη, η τοξική τέφρα και η σκωρία, μπορούν να αποτίθενται στο χώμα και να "εμπλουτίζουν" τον υδροφόρο ορίζοντα;
Ζητάμε άμεση σύγκληση του Νομαρχιακού Συμβουλίου για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Βοιωτίας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

και που είναι αυτός ο δρόμος;
και γιατί ο Μυτηλιναίος δεν το είπε όταν συναντήθηκε με τους τοπικούς παράγοντες και του το πρότεινε ο Παπαγγελής;
σαν κάτι παράξενο συμβαίνει με αυτό το δημοσίευμα